Muzička naučilica

U okviru Svetske konferencije klavirskih pedagoga, predstavljena je MUZIČKA NAUČILICA – interaktivna knjiga za osnovno muzičko opismenjavanje. Autori ove izuzetne knjige su mr Milena Apić i mr Dina Šuklar, profesori na klavirskom odseku u Muzičkoj školi „Isidor Bajić“.

MUZIČKA NAUČILICA predstavlja originalnu zbirku logičkih zadataka, didaktičkih igara, pesmica i priča. Čitaoce kroz nju vodi pet likova u stripu: četvoro dece-učitelja i kuca-učenik. Mogu je koristiti deca predškolskog uzrasta uz pomoć roditelja, pedagoga i drugih odraslih osoba, dok je deca uzrasta od 8 godina mogu koristiti samostalno.

Ovo je JEDINA knjiga za muzičko opismenjavanje dostupna na tržištu:

  • koju dete može da koristi samostalno i sa zadovoljstvom čak iako ne zna ništa o muzici jer za rešavanje zadataka NIJE NEOPHODNA POMOĆ MUZIČARA
  • koja se oslanja na savremenu metodu učenja – UČENJE OTKRIVANJEM, polazeći od poznatog, dete spoznaje značenje simbola putem rešavanja problema, umesto putem razumevanja i pamćenja definicija
  • u čijem fokusu je RAZVIJANJE LOGIČKOG MIŠLJENJA (analogija, analiza, sinteza, apstrakcija, generalizacija…) i RAZVIJANJE KREATIVNOSTI kroz igre „komponovanja“ i „improvizacije“ (odabirom primera je smanjena mogućnost neuspeha prvih pokušaja samostalnog kreiranja jednostavnih melodija).

MUZIČKA NAUČILICA koncipirana je sa dvojakim ciljem:

  1. da bude DOSTUPNA SVIMA, bez obzira na stepen njihovog muzičkog obrazovanja
  2. da posluži kao VAŽNA DOPUNA prvim časovima instrumenta u MUZIČKOJ ŠKOLI.

Metoda kojom se uvode pojmovi muzičkog pisma čini je atraktivnom ne samo za nastavu klavira, već i za NASTAVU SVIH INSTRUMENATA i prve časove SOLFEĐA.

Knjiga sadrži NALEPNICE, koje se koriste za rešavanje zadataka, i KARTE, koje se koriste za igre predložene u knjizi, ali i za kreiranje novih igara. Igra VELIKO FINALE služi kao rezime i omogućuje detetu da pokaže svo usvojeno znanje. (Većina igara predviđena je za dva igrača.)

POSTUPNOST je velika vrednost MUZIČKE NAUČILICE. U odvojenim poglavljima obrađena su tri osnovna svojstva tona: jačina, dužina, visina i način zapisivanja ovih karakteristika. Poslednje poglavlje predstavlja sintezu stečenog znanja i ujedno prvi trenutak u kome se od deteta očekuje da istovremeno identifikuje sve tri osobine tona. U ovom poglavlju zadaci navode dete da počne da sagledava tonove kao gradivne elemente većih celina. Dete se uči da sviranje podrazumeva pripremu koja se vrši kroz analizu notnog teksta. MUZIČKA NAUČILICA na taj način postavlja temelje za razvoj potrebe deteta da analitički pristupa svakoj kompoziciji – od najjednostavnijih dečjih pesmica do vrhunskih remek-dela muzičke umetnosti.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *